woensdag 19 november 2008

Beeld en Concept, Periode 1

De opdracht voor beeld en concept was 'In het huis van...' Je moest bij jezelf na gaan wat 'huis' voor jou betekent en daar dus iets mee gaan doen. Ik heb gekozen voor mijn 'nieuwe huis', omdat ik op kamers woon. Ik heb de opbouw van mijn huis laten zie in verschillende animatieboekjes die op een huis zaten, en deze animatiescenes ook achter elkaar gezet in een filmpje.
Ik vond het een leuke opdracht om aan te werken, maar het gedeelte 'concept' vond ik hier op de een of andere manier toch lastig. Ik had al meteen in het begin van de periode allemaal ideeën voor het eindproduct, en dat was dus niet de bedoeling. Ik heb wel veel schetsen en proefjes gemaakt, maar het idee dat het een soort animatie moest worden er dus eigenlijk te vroeg. Toch heb ik wel geleerd om eerst wat conceptueler te werken, door meer proefjes te maken en meerdere mogelijkheden te overwegen, voordat je met het eindproduct bezig gaat.

Geen opmerkingen: