woensdag 18 februari 2009

2D Beeld, Periode 2

In deze periode hadden we verschillende opdrachten: jassen geschilderd in verschillende thema’s na aanleiding van woorden, ruimtes in kleuren na aanleiding van sfeerbeschrijvingen en een fotoopdracht.
Ik vond het bij deze opdrachten in het begin best moeilijk om goeie thema’s te bedenken: vaak begon ik met clichébeelden/woorden en dan moest ik weer nieuwe woorden verzinnen. Ik heb wel veel geleerd over associaties en dat je als je het persoonlijker maakt alles veel interessanter wordt. En ook hoe je dat weer kunt gebruiken bij het schilderen. Ik heb steeds veel gewerkt en veel gemaakt, en dat gaf ook steeds meer inzichten, waar ik steeds weer op door kon gaan. Wel zag ik bij de beoordeling, toen alles naast elkaar hing, dat ik echt een soort eigen stijl had ontwikkeld, en het was juist de bedoeling om met verschillende schilderstijlen en – technieken te experimenteren. Ik heb dat echter niet doorgehad tijdens het schilderen zelf, het is gewoon vanzelf gegaan. Dit heeft misschien toch ook iets met voorzichtigheid te maken, dus ik ga volgende periode proberen hier meer op te letten.





Geen opmerkingen: