woensdag 18 februari 2009

3D Beeld, Periode 2

Voor 3D moesten we deze periode kijkdozen maken. Na aanleiding van muziekstukjes die we zelf uitkozen moesten we proberen de plek te bedenken waar die muziek ontstaan/geschreven was. En dat moest een binnenruimte en een omgeving zijn. Die moesten we dan in een kijkdoos gaan bouwen.
Ik ben begonnen met veel te schetsen om mijn ideeën duidelijk te maken en ik heb ook veel papieren 3d proefjes gemaakt.





De uiteindelijke kijkdozen vind ik niet helemaal goed gelukt, omdat het gewoon erg werkintensief was en ik ze niet zo heb kunnen krijgen als ik gewild had.
Ik heb wel veel geleerd over compositie en hoe je een sfeer kunt creëren met verschillende inkijkrichtingen en materialen. In het begin van de opdracht heb ik ook geleerd om clichébeelden te vermijden en door te zoeken naar interessantere beelden. Dit leverde echter wel ruimtes op die moeilijk te maken zijn en omdat ik niet zo goed ben met ruimtelijk werken was dat vaak frustrerend. Toch ben ik al met al wel tevreden met wat ik in totaal allemaal heb gemaakt.



Geen opmerkingen: